Saturday, January 31, 2009

crite2

last thursday i went to TS....hajat igt nk kutip mp3 adik aku yg tersadai kat low yat tuh...tapi hampa..perjalanan merempuh hujan x berbaloi...kedai itu tutup...hmm, hari ni tadi baru bukak...tapi mcm mane aku nk pegi..x kn nk suruh zul bwk lagi kowt..haha...xpelah, aku tahan dulu lah...dlm this week, aku try lah carik slot nk ambik mp3 tuh..neways, lepas tu aku zul n irham merewang di sume tempat diameter 10 km dari ts...(sungei wang, etc...)aku jln2 ikut irham bwk g butik pereka2 fesyen local terkenal (indie)...aku touching, coz baju lawa2..tapi satu pun x memuaskan nafsus berbelanja aku...(...~~)...ade lah sbabnye..wakakaka...n then, ktorg g sembahyang maghrib kat ts...hehe, ade org leh tanye pernah ke solat ctu..wakaka...mestilah pernah..kte dlm mengembara ni, kene bertunjangkan solat dalam merangka perjalanan...bukan ape, aku tgk budak2 skarg....sume lantak je berjalan2...tapi solat ntah ke mane2...spatutnye set mase jalan2 based on waktu solat, bukan set waktu solat based on waktu korg merewang...igt tu...

melalut lak aku...pas solat, igt nk riki2 wayang yg ade...tapi hampess....xde crite best yg dilayangkan d ctu...hampa, aku trus mencari gerai makanan di ts...hehe..lastly, kitorg decide nak try mkn kenny rogers roaster kat ts tu...nsb baik x ramai org..tapi yg 1 thing aku x suke ialah workers diorang yg x 'market' bak kate org kl...furthermore, diorang buat bising mcm francais tu kedai biase tepi jaln je..aku tahan lagi...coz yg penting aku dpt mkn..hehe..stelah mengorder..dan mknn pun tibe, kitorg pun mkn..ade satu kapel sebelah kitorg yg sbuk2 pandang2 aku zul n irham...aku x suke org pandang2 ni coz akan menimbulkan satu prejudis di hati aku...aku akan start pkir pelik2...n sampai diorang balik n blah dari kedai pun, tgk2 lagi kitorg...ape yg x kene ntah...cam ape jerk...

later that night, kitorg decide hantar irham blk keramat...best gak dpt jln jauh even though keramat tu x jauh je dari kl..hehe, along the journey...aku ckp kat zul...kan best kalau hidup ni ade music latar yg mengiringi mood kite...mcm kalau kite tgk dlm movie...pelakon2 tu punye life best jer coz bgn pagi ade music ceria yg berkumandang...tman diorang...hehe, dlm fikiran aku berfikir...kalau hidup mcm ni, mesti lagi ceria...coz music mainkan peranan penting dlm kehidupan...dlm movie or teater pun, kalau different music yg dumainkan untuk scene tu pun, ianya akn jadi mcm jalang...(as in good meaning)..aku lagi suke music yg pagi2, music ceria, sambil buat breakfast, memandang ke luar tingkap...dgn hati yg tnang..hahaha...jgn terkejut kalau after this ade muzik tibe2 je main kalau korg buat sumting..hehe...

trus crite, sampai keramat...irham ajak masuk rumahd die... aku dpt jumpe ayah irham yg cool...die pandai ajak borak2 n buat crite...ceria je...mcm irham kowt..wakakakaka..tapi...xpelah..hehe...mcm2 bende yg kitorg bualkan..study, family, occupation, zul bwk kete ape, etc..haha..akhirnya kitorg beransur pulang..lpas jam hampir mnunjukkan pukul 11 mlm...

p/s:aku x faham..kpale otak aku pning now..ntah??

No comments: