Wednesday, October 29, 2008

fuiyooo..

gambar raja farah ni terupload je..sori ye kak...lawa akak time open house ri tuh..hehe..



tadi, aku berjaya membuat maggie kesukaan aku...
maggie kari, tapi dgn cara aku sendiri...
igt, org lain x bleh buat...
coz aku je ade pinggan jenis ini, n satu jnis microwave yg special...hehe...
care2 membuatnye begini...


  1. sediakan 2 bungkus maggie...
  2. letakkan di dalam pinggan kaca yang bleh masuk dlm microwave..
  3. tuangkan air panas ke dalam mangkuk tersebut...
  4. letakkan perencah@serbuk kari ke dalam mangkuk tersebut..
  5. dont hesitate to stir the whole thing, although mee masih keras....
  6. dah selesai, pecahkan sebiji telur dan letak ke atas maggie itu...
  7. dah tu, masukkan ke dlm micro wave n masakkan selama 3 minit..


rahsia resepi ini terletak kepada

  1. air panas yg dituang di mula2 langkah, untuk menghancurkan tekstur dan chemical bond yakni covalent bond antara mee...(bleh serbuk kari meresap ke dalam mee..)
  2. lastly, pada kuasa micro wave yg masak inside out, not outside-in..so, bile siap, mee rasa serbuk kari menusuk ke dalam mee..
  3. not least, telur yg 3 suku masak, di atas mee tersebut..hehe..


argh!!!haha...resipi ni jd favourite aku bile nak menonton bola sepak d tv....mmg mashyuk, especially ade air sirap d sebelah...tp ptang td, mee aku dkongsi dgn acik !hehe..


nampak dull, sebenarnya mengancam jiwa raga ku...


bahagian acik??knape ckit?jgn tanye..haha..

semangat dak sorg ni...haha...xpe...

No comments: