Tuesday, March 3, 2009

MTAF..

Salam semua...selamat semua..haha..

------------------------------------------------------------------------------------------------

Hari ini, tiada apa2 significant yg berlaku, cuma ada beberapa perkara yang saya anggap significant, tetapi mungkin tidak bagi anda semua. Pada pagi tadi, saya telah menghadiri kelas Kimia saya yang pertama bagi sem ini. Sebelum itu, saya 'ter'bertemu dengan Puan Rose Aini sementelah perjalanan saya ke surau Bangunan Administrasi. Saya berharap untuk mendapat semangat baru kerana begitu mengharap mendapat Pensyarah yang sama sem 3 ini. Tetapi apakan daya, saya mendapat rakan Puan Rose Aini sebagai pensyarah. Yang juga sama hebat pada kiraan saya sebelum ini. Dahulu beliau mengajar Kimia 1 bagi kelas ANEPBAYOR.

Baiklah, berbalik kepada cerita pensyarah kimia saya tadi. Tepat pukul 2 petang, beliau melangkah masuk ke dalam kelas kami dengan penuh yakin. Saya berkata kepada diri sendiri, "Wah, cepatnya!", sambil didengari Zul Jamil yang mempunyai kuasa telepati, boleh mendengar suara hati manusia. Maaf, hanya satu gurauan kering dari saya. Masuk ke kelas, beliau bertindak biasa seperti pensyarah lain yang menceritakan Outlinasisa Kursus Kimia 2 pada sem ini. Setelah tamat, beliau meneruskan kelas dengan mengasah otak kami semua dengan menanyakan soalan berkaitan dengan formasi- formasi penghubung ( bond, dalam kes anda tidak tahu ). Kami semua berlagak tidak tahu menahu dan menyimpan semua ilmu di dada secara senyap- senyap. Di akhirnya, hanya ada segelintir sahaja yang berani mengeksperesikan diri mereka di hadapan kelas. Kami semua menarik nafas lega apabila beliau menyatakan kelas tamat dan akan bertemu semula pada hari esok. (Dalam jarak itu, ada lebih kurang 20 minit masa menolak- nolak untuk pergi ke depan ).Baiklah, masa Kimia selesai. Apa yang saya dapat katakan, alhamdulillah. Saya tampak boleh membawa diri di dalam kelas, setakat ini.

---------------------------------------------------------------------------------------------

ahh, ltih aku cakap keras2 ni..tangan aku pun dh keras taip keyboard..aku pun x tau pesal, chain reaction je..haha..ok pas tu kitorg lpak kjap kat kafe BA b4 nak g MTAF, tibe2 ade sorg kakak ni datang.

Kakak : Adik (duhh..) ade kelas ke sekarang??
Insan 1 : Ade pukul 4 nanti kak...
Kakak : oh, kalau macam tu..adik ikut akak boleh x?tgk pameran serikandi kat gallery....


kami ingat tgk pameran je...tibe2, kitorg ditarik pegi teater. And x semena2 ade org tarik kitorg n sambut mcm v.i.p..."jemput masuk2...jemput masuk", masuk mane ni?haha...aku pun jd kaget...kitorg x tahu menahu..

rupenye2 kene jadi penonton majlis pelancaran serikandi di teater..haha, nk gelak aku dibuatnya..dah lah program tu untuk wanita..pas tu yg ramai nye geng2 kitorg, yg lelaki sejati ni..hehehe..aku igt nk tunggu sampai hbs, tapi bile dah melarat2, yelah...aku nk kejar kelas MTAF kitorg yg pertama..which is tajuk utama blog ni..haha..then kitorg tunggu je lahkan..sebab Uniten pusaka tersayang..haha, then sampai ucapan V.I.P, n perasmian..cun2 pulak time2 perasmian tu lampu digelapkan...n ambik mase yang lame, coz aku pun x tau kenape...ade problem ape ntah..aku pun x tau..haha....bile gelap je, ape lagi..kitorg trus kluar..haha, tanpa memandang belakang..yelah, sori lah kan...ade 5 minit lagi b4 pukul 4...n aku x nk dimaki hamun time kelas pertama MTAF..wakakaka..


---------------------------------------------------------------------------------------------

sambung cite MTAF tadi, kitorg bincang2 n bagi2 platun..n pilih sarjan masing2..haha..group aku familiar gak lah..n nampak boleh get along..ade 3 je bunga, the rest kambing..eh, kumbang...ok, x lawak...hahaha...

1 comment:

fakhruddin said...

oit outlinasisa tu ape?ceh rosak bahasa x]
wahaha serikandi? best ke? pasal ape? =p
anyway, siapa lecturer MTAF ko?
should i call lecturer or komandan?heh