Saturday, February 6, 2010

update.s

good morning guys. gile lah aku dh 2 minggu lebih x update blog. walaupun org x bc blog ni, aku ttap nk cakap jugak. haha, sbab ade org dh bising knape x update blog. sori cd. haha. anyways today ade registration subject yg kene aku buat. apply apartment for special sem yg akan mula bulan 4 ni. mula2 aku igt x nak amik special sem sbab igt yg aku bakal x de duit for the whole sem. coz ytn x sponsor for special sem. but then bile aku fikir balik yg family aku akan pindah ke seremban bulan 4 ni, aku decided nk amik. kelas aku dh tgk ade 3 section, aku nak amik yg 3 hari straight. at least aku spend max 3 days kat uni10 and the other days dkat rumah. berulang lah aku dari seremban. save duit makan. hak2. klau makan x stabil, pembelajaran pun x stabil lantas mengganggu kredibiliti. ape aku cakap ni.

btw, time cuti mid sem hari tu aku gundah gulana. mula2 aku igt x nak balik kuching. tp bile dh hari jumaat b4 cuti tu aku mula doubt keputusan aku. haha, check lah air asia, mas semua tgk ticket. mane tau ade miracle aku  pengunjung ke-100 ke diorang nak bagi ticket pergi balik kuching MYR10 je. tapi hampes. ticket harga MYR300. haha. itulah, sape suruh x decide awal nak balik. but anyways, aku spent seminggu dkat kuala pilah dgn paksu and family paklong. once in a while my paktam and makcik datang visit jugak. mase dkat kampung aku guna habis kan kerja yg lecturer bagi time cuti. report sume. and mendownload banyak vids untuk rakan2 aku yg merequest. thanx STREAMYX.

last 2 days angah bagi taw aku laptop, external die hilang kene curik. sedih aku dgr barang adik aku hilang mcm tu je. coz aku taw die bukan sorg yg clumsy simpan brang merata2. die simpan 2 barang tu dkat 2 tempat berlainan. harapkan org x curi 2-2 skali. tapi seems pencurik bab%$^&*( tu mcm dah lame aim adik aku. die taw2 je kat mane adik aku simpan sume bende tu. aku x dpt nk buat ape2 kat sini selain berdoa pencuri tu insaf dan kembalikan barang2 adik aku tu. angah, sabarlah. abah cakap dkat along semalam " alah laptop tu 1500 je. boleh beli lain". haha abah terbaik. now pun uni10 dh tingkatkan security level sbab budak2 foundie ade final exam. so kes kecurian akan melambung tinggi. so korang berhati2 lah ok.

now scholars ytn tgh buzy siapkan proposal untuk program CSR (corporate social responsibility) untuk YTN. kitorg plan nk carik mana2 perkampungan orang asli and try educate diorang pasal higher education ni. aku taw yg now diorang dah maju semua. kawan aku rashdan cakap astro hampir semua family ade. tapi mesti masih ade lagi yang dihimpit belenggu kesusahan dan education menjadi option yang kurang diberi perhatian. so tugas kitorg kat sini nak bagi awareness dkat diorang lah. for now blum decide mane perkampungan lagi, tp kalau boleh aku nak pergi jauh2 lah. habiskan budget diorang bagi. haha pergi sarawak ke. eh sarawak ade orang asli? 

last night manchester united won 5-0 against portsmouth. rooney, berba, and carrick were on the scoresheet handsomely. lagi 2 goals own goal. haha, now man utd dah naik top of barclays league balik, hopefully chelsea stumbles again arsenal malam ni. insya Allah. haha.

No comments: