Friday, April 25, 2008

what i did was..


aku n geng2 ex````nazri,him n me...


gambar mule2 dulu...haha...


haha...now aku nak citer ape aku get involved time aku skolah dulu..first sekali aku join team orkestra...wind orkestra...n brass band..haha,kitorang bukan brass band..tapi skool aku asyik gelar kitorang brass band...tapi xpleah...band aku punye kekuatan besenya lebih kurang 40 org ahli...kitorang x pentingkan kuantiti...tapi kualiti..itu kata2 semangat yg aku ngan dak2 band pegang selama dlm band koz kitorang tau, band kitorg kcik x dpt beli alat bagak2...yelah,bajet ciput..tapi kitorg bine foundation drpd alat2 yg sikit tapi balance tuh..

time wind orc 2008

haha...kitorg mule2 main dulu(time aku masuk tuh band pun power tapi diorang punyer semangat kitorang suspek coz diorg kekalkan band tuh walaupun diorg punye skill basic tapi mantap)...so,aku masuklah band coz aku tgk macam best je kan...lagipun band ni persatuan yg profesional...ahli2 nye deal ngan instruments yang mahal2 and kitorg punyer perjumpaan consistent...x mcm yg lain tu(oops!)haha,sori guys...realiti...kitorg band ade misi n tiap2 tahun nak g wind orc competiton anjuran sbp...aku akan cite pas ni tentang orkestra...aku mule2 masuk dulu minat kat trombone

haha....minat trombone..dulu!


pas tuh bile aku tgk nazri kawi pun minat main bende tuh, aku tukar g main tuba...alah yang bunyi pom3 tuh...hahaha...

tuba aku dulu...


haha...dah jadi org len nyer...


aku pun main lah...tiap2 hari practice punye mcm nak giler sebab nak jadi terer lah katakan..haha berangkut lah tuba tu dari bilik band ke dewan makan...walaupun berat, tapi aku dan junior2 lain tabahkan hati coz budak baru belajar lah katakan...haha,practice breathing, tempo, note, scale, mcm2 lah...haha,tu jelah yg kitorg belajar...nak belajar lagu pun lagu marching sume...sakura, symphony no. 9...yg monotone je sume..xpelah...


tibe2 pada satu hari , ada sorg cikgu dari SAS, ataupun Alam Shah School (ASS) dtg ke skool aku...die flutist mpo dulu...so, die attack band aku mcm2...tapi berkat Allah dan ajaran yg tip top kitorang mengalami anjakan paradigma..haha...kitorg bleh main piece..x lah mcm robot...aku igt lagi,petang, kat dewan makan, kitorg main INTRO je untuk lagu HUjan Di Tengah Hari dan bile dgr bunyi kitorg bergabung main part tuh,aku rasa nak nangis...haha..."kite main lagu!!)walaupun intro jek..haha...

gambar time!!!



so,dari situ kitorang develop and aiming for wind orc competition..taun tuh (2003), kitorg x pat join wind orc coz badget xde..haha,xpe...kitorg usaha lagi taun depan...n kite org leh g taun 2004 n mendatang...syukur...kitorg dpt gak ketengahkan bakat kitorg dari borneo ni...aku lam band pegang jawatan treaasurer(2005), presiden(2006), naib presiden n residen konduktor(2006), n konduktor (2007)...haha...

No comments: