Friday, December 4, 2009

kuala pilah lah..

salam semua skali.

now aku di kampang halaman di negeri sembilan. sgt mnenangkan di luar rumah..haha, di luar rumah je. bukan dalam sebab kat dalam ni macam2 benda dah jadi. perang, zombie, bola sepak, anything u wish for. x percaya? dtglah sini kalau berani. haha...family members aku yg lain dkat selayang now, esok baru sampai. angah pulak ade military training dkat upnm. hope he prevails lah that training coz dgr crite mcm berat je. dengar je dah berat? ape lagi kalau buat kan..hishh..

that day mase aku sampai, aku naik kereta halim. die tumpangkan aku sampai terminal 1. puas aku rasu..eh xde2..aku x main rasuah ni. puas aku ajak die hantar sampai depan rumah haha..gile x bersyukur ade org nk tumpangkan. so die hntar aku sampai terminal. sampai2, bus favourite aku yakni United Bas baru berlalu. tp xpe, aku mnunggu lagi selama 30 minit, bas pun tiba. aku pun masuk bas lalu tidur...


.

.

.

.

.


ok aku tipu. aku tidur lpas 20 minit. on da way tu xde ape2 yg menarik perhatian aku kecuali seorang kakak yg membawa adik2 kecik nya keluar pergi ke pekan kuala pilah. aku berfikir " kuala pilah??hmm..pergilah midvalley ke..".

hish amat x bersyukur aku masa itu. kira murni kakak itu membawa adik2 nya keluar  bersiar2. lagipun ape kurangnya kuala pilah kan. mcm2 ada...berbaloi2 bak kata celcom. mmandangkan tidak ade benda yg menarik, aku pun tidur lah..

tiba2 aku tersedar, ade 2 org makcik berbangsa India yang sedang menanyakan sesuatu kepada driver bas. die tanye pakcik tu Bank Rakyat tutup pukul brape, sbab makcik tu mcm rushing smacam je. tp sdihnya pakcik driver tu x ambik pot langsung makcik tu tanye ape. aku pun marahlah pakcik tu!!


"woi pakcik!!makcik tu tanya x dengar ke!!!", berkata aku dalam hati.


aku menggeleng2 kan kepala. aku ckp kat makcik tu, pukul 4.30 kot makcik...die pun marah2 lalu membuat isyarat2 yang aku x berapa faham dkat pakcik driver tu. pakcik tu pun satu, kalau ye fokus pun, jawab sepatah pun xpe lah. ni x kesian makcik tu nk pekik2 dalam bas yg bising.


dan akhirnya aku pun tibalah ke hadapan jalan rumah paksu aku di sini..seperti biasa...benda yang sama berulang kembali. tragedi oktober berulang lagi, meninggalkan kotoran yg x mungkin aku lupakan  sampai bila2. masa aku nak jejak kaki turun dari bas,



"kedepushhhhhhhhittttt!!



aku terpijak lopak air. 

-end-

No comments: