Tuesday, December 22, 2009

lab dan machine

yeah yeah yeah...(smart jgak style start blog mcm ni)


ok ape aku ckp ni..hehe, hari ni hbs kelas awal..pkul 1 td dh habis..tp menyiapkan report fluids dan mechanics of metarials yang memeningkan..alhamdulillah aku dh submit 2-2 report sekali. tp then dtg lagi report2 yang lain.haha mmg x kan hbs lah..yg ni dtg, yg itu pergi, yg itu pergi, yg ini dtg..mcm prempuan pulak...eh x2...maksud aku mcm angin pulak..hahah..tp lab sem ni x membosankan coz 

1. dpt main air time lab fluids

2. dpt main machine time lab mechanics.

although benda machine ni kadang2 x bekerja ikut ape yg kita nak, tp kite kene cube sedaya upaya lah nak suruh dia kerja. mcm semalam supposed kire brape force load yang kite apply dkat strut ( exp. strut buckling ) tp machine tu x bekerja..aku asyik cakap kat benda tu

"tolonglah bagi kerjasama....aku dh lapar ni", kawan2 aku pandang aku semacam je.

tp itulah, benda tu boleh buat dlm masa sejam dah jadi 3 jam nk habiskan.amik kau last skali kluar lab..haha..padan muka..itulah, ingat balik masa sekolah dulu...handle majlis hari guru and 1 thing for sure sampai skarg aku igt, dont rely too much on technologies. they will haunt us back...that morning hari guru, supposingly semua berjalan lancar tp dewan mase tu boleh black out. arghhh..tensen nya x payah susah2 lah nak cakap korang pun faham btape high expectations sume org hari itu. tp nsb baik AJ berjaya mengawal keadaan die bergegas pergi power station, budak dikir barat atas stage buat dek perform dlm gelap and students sorak2. aku pn x tau knape..haha...

ok hbs crite technology..thankfully statistics dh start kelas...ass. prof. ir dr malinda  dh masuk kelas..aku pandang tinggi beliau sbab ade terbaca artikel pasal beliau dpt anugerah harta intelek negara..gile lah respek..dhlah mcm sume title die dh letak kat name die tu..kalau lah one day,(ni bukan angan2 kosong) aku boleh letak name aku sume title tu...mesti best..mcm..


prof emiritus ir dr tan sri zulbrodon zahudin amn mvp zdec tyt