Friday, November 6, 2009

retorik sgt...

ahhh...(bunyi sakit belakang)

now k. fazilina (mind the spelling) a.k.a kazen aku ade d rumah melepak. beliau seorang tentera yang tampak komited dgn tugas. tiba2 baru aku sedar betapa masa sudah berlalu dan kenangan meninggalkan kita; secara rakusnya mengubah realiti dan keinginan kita. kalau dulu dia dan kami kazen mazen selalu main baling selipar, cerita hantu, pepsi kola and semua game2 zaman kanak2 yg seronok. sampai toknyang aku pun marah kitorg main baling2 selipar dpan rumah die sbab tkt ade yg terbaling but bola sepak. and honestly aku rindu time2 kcik dulu. aku beruntung jugak sbab range umur aku dan cousins semua x jauh. sbab kitorg ada batch. means batch aku yg umur range 16-2o ke atas. then dtg generasi baru batch adik2 aku yg umur diorang x jauh. n diorang hepi bermain bersama. membuatkan aku cemburu dgn diorang. nk je rase jadi kecik semula, masukkan mercun mancis dalam taik lembu dan tgk ia explode dari jauh. huuu, rinduu giler.

berbalik kepada k. fazilina ni tadi die dulu suke cerita hantu. n die pandai bercerita. tadi kitorg satu famili makan bersama beliau dan die still x berubah mcm time aku kcik2 dulu. pandai bercerita. but dis time the story that she brought is merely a totally different one, more serious but yet enjoyable. now semua org pun dh remaja, and dh ade points and hala tuju masing2. she told us stories about her military experiencessss (eh ade 's' ke)..dh jadi askar dah die..rase mcm baru semalam mandi kolah ramai2 dgn kazen mazen pastu gambar kene snap simpan dlm album n pakat gelak tgk balik n cakap "eh kau punye dulu..", eh dah2..gile ape..haha..but then its good that diorang semua jadi orang, xde yg jadi beruk ataupun burung or anything yg tidak mendatangkan kesan kepada nusa bangsa dan negara. Alhamdulillah.

p/s: btw sesiap yg single (lelaki sahaja) and berumur 22 tahun ke atas sila comment sbab k. fazilina tgh carik balak.haha..

No comments: